A költséghatékony marketinghez pontosan definiált marketingcélok kellenek.
A marketingcélok nemcsak vállalatonként különböznek, hanem hónapról hónapra vagy akár napról napra is változhatnak, attól függően, hogy milyen típusú vállalkozással rendelkezünk és milyen piaci kihívásokkal kell szembenéznünk. Nehéz olyan ötletekkel előállni, amivel folyamatosan fenntarthatjuk a vásárlók/megrendelők érdeklődését.
Marketing célok definiálása
A célunk legyen pontos, jól definiálható és egyben mérhető is. Pontosítsunk, hogy kiket akarunk elérni, mindezt számszerűsítve. Ha készlet kisöprést szeretnénk egészen más kampányra és költésgekre számíthatunk, mintha feliratkozókat gyűjtünk. A célnak relevánsnak kell lennie, párhuzamban az adott vállalkozás fő üzleti céljaival. Ez a legtöbb esetben több bevétel, magasabb profit vagy nagyobb piaci részesedés. Végül pedig nagyon fontos, hogy a cél legyen időhöz kötött, hogy mit akarunk év végére vagy 5 év múlva elérni.
Módszertan
Marketingcél: Online jelenlét létrehozása, márka ismertségének erősítése
A leghatékonyabb marketingstratégia: SEO marketing
A SEO (Search Engine Optimization) rövidítése, magyarul pedig keresőoptimalizálás vezeti a vállalkozások hatékony marketingstratégiáinak listáját, mivel ez képezi az alapot, amelyre az összes többi online marketingstratégia épül. Az online keresés annyira megszokottá vált, hogy az ügyfelek több mint 90 százaléka így találja meg a neki szükséges vállalkozásokat és termékeket. Ha hatékony SEO marketingstratégiát hajtunk végre, és rendszeresen frissítjük tartalmakkal a weboldalunkat a legújabb trendi kulcsszavakkal és mobil keresőkifejezésekkel, akkor erős online jelenlétet teremthetünk vállalkozásunknak. Megkönnyíthetjük az ügyfelek számára, hogy megtalálják vállalkozását az online keresésekben.
Marketingcélok: A weboldal forgalmának növelése, konverziók növelése
A leghatékonyabb marketingstratégia: Tartalommarketing
A tartalommarketing magában foglalja a blogokat, videókat, közösségi média posztokat, podcastokat, webináriumokat – alapvetően minden olyan tartalom, amelyet online terjeszthetünk, ebbe a kategóriába tartozik. Bár a tartalommarketing sok hatékony marketingötletet kínál, akkor a legköltséghatékonyabb, ha magunk készítjük.
Marketingcélok: Gyorsan leadek vagy eladások generálása
A leghatékonyabb marketingstratégiák: PPC / közösségi marketing
Marketingcélok: Elköteleződés kialakítása az ügyfelekkel
A leghatékonyabb marketingstratégia: Közösségi marketing
Marketingcélok: Kapcsolattartás a korábbi és meglévő ügyfelekkel további konverzió reményében
A leghatékonyabb marketingstratégia: Email-, eseménymarketing
Forrás:
Megvalósult projektek
Oktatási cég – minőségi ügyfélszerzés lehetőségeit kérte, majd a workshopjait népszerűsítő kampányban 27%-uk beiratkozott a képzésre.
Webshop – forgalom növelés mellett erősíteni akarta az online értékesítést és a márka ismertségének növelését külföldön.
Informatikai cég – új arculatot és weboldalt kért, mely megnövelte a szolgáltatásai iránti keresletet és a befektetők érdeklődését is.