A költséghatékony marketinghez pontosan definiált marketingcélok kellenek.

A marketingcélok nemcsak vállalatonként különböznek, hanem hónapról hónapra vagy akár napról napra is változhatnak, attól függően, hogy milyen típusú vállalkozással rendelkezünk és milyen piaci kihívásokkal kell szembenéznünk. Nehéz olyan ötletekkel előállni, amivel folyamatosan fenntarthatjuk a vásárlók/megrendelők érdeklődését.

A költségeket úgy foghatjuk meg a leggyorsabban, hogy azonosítjuk a konkrét üzleti célunkat, kitalálhatjuk, hogy melyik marketingstratégia lesz a leghatékonyabb konkrét promóciós igényünknek megfelelően. Ehhez sokszor le kell mondanunk más célokról, amik elvinnék a marketingre szánt összeget. Mindig több tervet készítsünk az egyes marketing csatornákhoz rendelve, hogy képesek legyünk átcsoportosítani a budget a céloknak megfelelően.
Nem ugyanazt a marketingstratégiát használjuk a márkanév ismertségének növelésére, mint amit egy utolsó pillanatban indított kampányt a készletkiárustás meghirdetésére.

Marketing célok definiálása

A célunk legyen pontos, jól definiálható és egyben mérhető is. Pontosítsunk, hogy kiket akarunk elérni, mindezt számszerűsítve. Ha készlet kisöprést szeretnénk egészen más kampányra és költésgekre számíthatunk, mintha feliratkozókat gyűjtünk. A célnak relevánsnak kell lennie, párhuzamban az adott vállalkozás fő üzleti céljaival. Ez a legtöbb esetben több bevétel, magasabb profit vagy nagyobb piaci részesedés. Végül pedig nagyon fontos, hogy a cél legyen időhöz kötött, hogy mit akarunk év végére vagy 5 év múlva elérni.

Módszertan

Hogy segítsünk kitalálni, melyik marketingstratégia a legjobb a vállalkozások számára, összeállítottunk egy gyors útmutatót, amely a leggyakoribb marketingcélokat párosítja az ezek eléréséhez szükséges stratégiákkal.

Marketingcél: Online jelenlét létrehozása, márka ismertségének erősítése

A leghatékonyabb marketingstratégia: SEO marketing

A SEO (Search Engine Optimization) rövidítése, magyarul pedig keresőoptimalizálás vezeti a vállalkozások hatékony marketingstratégiáinak listáját, mivel ez képezi az alapot, amelyre az összes többi online marketingstratégia épül. Az online keresés annyira megszokottá vált, hogy az ügyfelek több mint 90 százaléka így találja meg a neki szükséges vállalkozásokat és termékeket. Ha hatékony SEO marketingstratégiát hajtunk végre, és rendszeresen frissítjük tartalmakkal a weboldalunkat a legújabb trendi kulcsszavakkal és mobil keresőkifejezésekkel, akkor erős online jelenlétet teremthetünk vállalkozásunknak. Megkönnyíthetjük az ügyfelek számára, hogy megtalálják vállalkozását az online keresésekben.

Marketingcélok: A weboldal forgalmának növelése, konverziók növelése

A leghatékonyabb marketingstratégia: Tartalommarketing

A tartalommarketing magában foglalja a blogokat, videókat, közösségi média posztokat, podcastokat, webináriumokat – alapvetően minden olyan tartalom, amelyet online terjeszthetünk, ebbe a kategóriába tartozik. Bár a tartalommarketing sok hatékony marketingötletet kínál, akkor a legköltséghatékonyabb, ha magunk készítjük.

A tartalom marketing nem csak arról szól, hogy releváns cikkeket és videokat hozunk létre. A célközönség közel 95%-a hűségesebb ahhoz a márkákhoz, akik segítik a – problémáikat, fogyasztói igényeiket – megoldási javaslatokkal, 75%-uk pedig többet fizetne azért, hogy ilyen márkáktól vásároljon.
Nagy jelentősége van az ügyfélszolgálatokon keletkezett kérdések megválaszolásával kapcsolatos tartalmaknak, amivel megkönnyíthetjük a vásárlók és a magunk munkáját is, ha azokkal foglalkozunk először, ami őket foglalkoztatja. Ha együttműködünk egy influencerrel vagy márkanagykövettel, akkor jó alapanyag lehet, amikor tartalmakat rendelünk meg tőlük.
Marketingcélok: Gyorsan leadek vagy eladások generálása

A leghatékonyabb marketingstratégiák: PPC / közösségi marketing

Ha sietve szeretnénk leadeket generálni, a PPC (fizetés per kattintás) vagy hirdetések a leghatékonyabb módja a cél elérésének. A PPC hirdetések közvetlenül az ügyfelek kereséseire céloznak, pontosan abban a pillanatban, amikor azok a vállalkozása által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A fizetett közösségi hirdetések a Facebookon, az Instagramon és a többi közösségi hálózaton elképesztő célzási lehetőségeket kínálnak, amelyek ezt a marketingstratégiát rendkívül hatékonnyá és mérhetővé teszik.
Marketingcélok: Elköteleződés kialakítása az ügyfelekkel

A leghatékonyabb marketingstratégia: Közösségi marketing

A közösségi marketing hatékony módja a vállalkozásoknak, hogy természetes, nem tolakodó módon kapcsolatot ápoljanak és észrevétlenül elkötelezetté tegyék az ügyfeleket. Ez a marketingstratégia akkor lesz a leghatékonyabb, ha erőfeszítéseit két-három olyan közösségi hálózatra összpontosítja, amelyek népszerűek és hetente rendszeres készít bejegyzéseket tartalomnaptár koordinálása segítségével.
Marketingcélok: Kapcsolattartás a korábbi és meglévő ügyfelekkel további konverzió reményében

A leghatékonyabb marketingstratégia: Email-, eseménymarketing

Az e-mail marketing költséghatékony módja annak, hogy vállalkozásunk kapcsolatban maradjon az ügyfeleivel. Ahhoz, hogy e-mail marketing stratégiánk a lehető leghatékonyabbak legyen, szegmentálja listáit demográfiai/szakmai jellemzők szerint, és küldjön ki minden e-mailből két vagy három, az ügyfelek érdeklődési köréhez igazított változatot. Sok munka a folyamatos ügyféladatbázis karbantartás, de megéri (felvihetjük a kapcsolat minőségét, születésnapokat és minden plusz információt, ami hozzásegít a személyre szabott ajánlatok kiküldéséhez).
A kapcsolattartás következő szintje az ügyféltalálkozók és események szervezése. A meghívást szponzorokkal is költséghatékonnyá tehetjük, a programokat pedig saját szakterületünkhöz és kínálatunkhoz igazíthatjuk.
Ha segítséget szeretne abban, hogy kitaláljuk együtt, melyik marketingstratégia a legköltséghatékonyabb és az igényeinek megfelelően, vegye fontolóra a marketing-mentor szakértőjének segítségét. Elkötelezett csapatunk elemzi marketingigényeit, és meghatározza a költséghatékony marketingstratégiákat céljai eléréséhez.

Forrás:

Filó Angéla Katalin

Marketing Mentor

Minőségi ügyfelek és marketing támogatás

Megvalósult projektek

Oktatási cég – minőségi ügyfélszerzés lehetőségeit kérte, majd a workshopjait népszerűsítő kampányban 27%-uk beiratkozott a képzésre.

Webshop – forgalom növelés mellett erősíteni akarta az online értékesítést és a márka ismertségének növelését külföldön.

Informatikai cég – új arculatot és weboldalt kért, mely megnövelte a szolgáltatásai iránti keresletet és a befektetők érdeklődését is.